czwartek, 24 listopada 2016

Praca za czytanie książek!


15 pracodawców, w tym największe krajowe i międzynarodowe firmy, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz odpowiednich kwalifikacji, doświadczeni, czy znajomości języka obcego muszą wykazać się również czytaniem książek. W ten sposób pracowników szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. Akcja odbywa się w ramach kampanii „Czytaj PL”, której organizatorami są Krakowskie Biuro Festiwalowe i platforma Woblink.com.
Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie wyobraźni – o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy. Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu „mile widziane”. Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami swoich lektur. Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym” oraz zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu. Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni. – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. - Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży.” – dodaje Helbin.Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń o pracę z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser. Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji www.czytajPl.pl. – mówi Paweł Polański z Woblink.com.

Konkurs Czytelniczy Success Story

Z tej okazji portal Niestatystyczny.pl wraz z organizatorami akcji Czytaj PL i producentem czytników e-booków PocketBook ogłosili konkurs, w którym do wygrania są czytniki PocketBook Touch HD.

Zadanie brzmi: opowiedz nam historię o tym, jak książka pomogła Ci zdobyć zatrudnienie lub napisz o tym, jak czytanie może pomóc zdobyć wymarzoną pracę. Odpowiedz należy wpisywać w komentarzach pod wpisem o konkursie ( http://niestatystyczny.pl/2016/11/22/konkurs-czytelniczy-success-story-wygraj-czytnik-pocketbook-touch-hd/#.WDVQ4fnhDIU ).

O Czytaj PL

„Czytaj PL” to największa akcja promująca czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 polskich miastach pojawiło się ponad 600 nośników (citylighty i plakaty) z umieszczonym kodem QR pozwalającym na pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Do dystrybucji kodów zachęcani są wszyscy ci, którzy kochają książki. Za pomocą aplikacji kod można wysłać do pięciorga znajomych, można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w swoim miejscu zamieszkania, w pracy, czy zaprzyjaźnionym sklepie. Tym samym sieć wypożyczalni „Czytaj PL” codziennie powiększa się o nowe miejsca.

„Czytaj PL” trwa do 30 listopada. Lista książek, które można przeczytać za darmo można znaleźć tutaj.

Organizatorzy: Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO oraz platforma Woblink.com.

Wydawcy: Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina, Prószyński i S-ka, Sound Tropez, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak, Czarna Owca.

Miasta partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń, Wrocław.

Pozostałe miasta biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin.

Pracodawcy, którzy przystąpili do akcji: Agora, Answear.com, Comarch, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC, My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel.

Partner: Instytut Książki.

Patronat medialny: Lubimy Czytać, Kawerna, Niestatystyczny.pl.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Ogłoszenia o pracę można znaleźć: tutaj.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Krakowskie Biuro Festiwalowe to wiodąca polska instytucja realizująca najważniejsze wydarzenia kulturalne w skali kraju i Europy. KBF to największe krakowskie festiwale, spektakularne widowiska, głośne w Polsce i Europie imprezy z dziedziny muzyki, teatru, filmu, sztuk pięknych czy literatury. To jedna z najbardziej aktywnych polskich instytucji życia publicznego. Biuro organizuje m.in. prestiżowe festiwale muzyczne: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, a także wydarzenia literackie: Festiwale Miłosza i Conrada. Biuro jest także promotorem takich projektów kulturalnych jak: Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego NETIA OFF CAMERA, cykli: Opera Rara, ICE Classic i ICE Jazz. KBF jest wydawcą magazynu „Karnet”, operatorem Centrum Kongresowego ICE Kraków, Krakow Film Commission oraz operatorem wydarzeń kulturalnych w TAURON Arenie Kraków. W strategię działań Biura wpisują się również interdyscyplinarne projekty związane z prowadzonym programem Kraków Miasto Literatury UNESCO. Dodatkowo KBF administruje punktami sieci informacji miejskiej InfoKraków oraz prowadzi portale tematyczne tj. Krakow.travel, czy Kids In Kraków. Działalność Krakowskiego Biura Festiwalowego obejmuje również inicjatywy na rzecz rozwoju przemysłów
kreatywnych (Sieć Miast Festiwalowych), turystyki kulturalnej i biznesowej, przemysłu spotkań (inicjatywa Kraków Network) i przemysłów czasu wolnego. Więcej na: www.biurofestiwalowe.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz